Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10201/3947

Title: La alfabetización informacional desde una perspectiva global: el desastre agudiza nuestras mentes
Other Titles: Information literacy in global perspective: how disaster focuses our minds
Issue Date: 2005
Publisher: Murcia, Universidad de Murcia, Servicio de Publicaciones
ISSN: 1575-2437
Related subjects: CDU::0 - Generalidades.::02 - Biblioteconomía. Documentación
Keywords: Alfabetización informacional
Information literacy
Abstract: La alfabetización informacional (Alfin) resulta crucial para todas las per-sonas, tal y como se ha demostrado dramáticamente tanto en tiempos de desastre como en épocas más normales. Sus múltiples dimensiones han sido tratadas am-pliamente en la literatura biblioteconómica y definidas por medio de normas en va-rios países. La aplicación de estos conceptos en la práctica presenta retos logísticos y de recursos que tenemos que afrontar si queremos contribuir a una sociedad global de la información más justa y más capacitada.
ABSTRACT: Information literacy is crucially important for all peoples as has been dramatically demonstrated in times of disaster as well as in more normal times. Its many dimensions have been much discussed in the library and information literature and have been defined in standards in a number of countries. Putting those concepts into practice presents a logistical and resource challenge, a challenge to which we much rise if we are to support a fairer and more empowered global information soci-ety.
Primary author: Byrne, Alex
Faculty / Departments / Services: Facultad de Comunicación y Documentación
Published in: Anales de Documentación, vol. 8, 2005
URI: http://hdl.handle.net/10201/3947
Document type: info:eu-repo/semantics/article
Number of pages / Extensions: p. 7-20
Rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:Vol. 08 (2005)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1631.pdf355,07 kBAdobe PDFView/Open


Items in Digitum are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.