Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10201/30447

Title: Análisis de contenidos y tendencias de las webs de bibliotecas escolares andaluzas y extremeñas.
Other Titles: Contents and trends analysis of andalusian and estremaduran school libraries websites
Issue Date: 2013
Publisher: Murcia: servicio de publicaciones de la Universidad de Murcia
ISSN: 1575-2437
Related subjects: 02 - Biblioteconomía. Documentación
Keywords: Bibliotecas escolares
Contenidos formativos
School libraries
Training content
Abstract: En este artículo se describe la investigación realizada a partir del análisis de webs de bibliotecas escolares de Andalucía y Extremadura con el fin de establecer un diagnóstico de la situación en cuanto a su valor pedagógico, formativo e informativo. Se describen los objetivos así como la metodología que se ha seguido para la realización del estudio y las conclusiones a las que se ha llegado tras analizar las 517 webs que forman la muestra aquí estudiada. Se termina con una propuesta para diseñar una web ideal de biblioteca escolar.
ABSTRACT: In this article it is described the investigation carried out from the analysis of school libraries webs of Andalusia and Estremadura in order to establish a diagnosis of the situation as for his pedagogic, formative and informative value. There are described the aims as well as the methodology followed for the accomplishment of the study, and the conclusions obtained after analyzing 517 webs that form the sample here studied. It finishes with a proposal to design an ideal school library web.
Primary author: Jiménez Fernández, Concepción María
Published in: Anales de documentación, vol. 16, nº 1 (2013)
URI: http://hdl.handle.net/10201/30447
Document type: info:eu-repo/semantics/article
Number of pages / Extensions: 20
Rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:Vol. 16, nº 1 (2013)



Items in Digitum are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.