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dc.contributor.authorNogueira, Adriana-
dc.date.accessioned2025-02-12T10:04:57Z-
dc.date.available2025-02-12T10:04:57Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationAntigüedad y Cristianismo, V. 41, 2024, p. 75-91.es
dc.identifier.issn0214-7165-
dc.identifier.issn1989-6182-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10201/150324-
dc.description.abstractEste artículo tiene como objetivo trabajar sobre un libro escrito por Brás Luís de Abreu, titulado Sol Nascido No Occidente, e Posto Ao Nascer Do Sol, S. Antonio Portugues, de 1725, una biografía de Fernando Bulhões (o Martins), quien nació en Lisboa (Portugal) a finales del siglo XII y murió en Padua (Italia) en el siglo XIII, más conocido como San Antonio (a cuyo nombre tanto Lisboa como Padua han añadido su respectivo topónimo). En este texto, se compara a San Antonio con diversas figuras de la antigüedad clásica (dioses, héroes, personajes mitológicos y históricos) y del cristianismo. Se pretende examinar las características de Heracles/Hércules, analizando cuáles fueron elegidas y cuáles omitidas, cómo son descritas en relación con los roles de cada uno, y cómo contribuyeron a la alabanza del santo (el objetivo final de la obra).es
dc.description.abstractAbstract: This paper aims to work on a book authored by Brás Luís de Abreu, entitled Sol Nascido No Occidente, e Posto Ao Nascer Do Sol, S. Antonio Portugues, from 1725, a biography of Fernando Bulhões (or Martins), who was born in Lisbon (Portugal) at the end of the 12th century and died in Padua (Italy) in the 13th century, better known as Saint Anthony (to whose name both Lisbon and Padua have added their respective toponymic). In this text, Saint Anthony is compared to various figures from classical antiquity (gods, heroes, mythological and historical figures) and Christianity. The intention is to examine the characteristics of Heracles/Hercules, analyzing which were chosen and which were omitted, how they are described in relation to the roles of each, and how they contributed to the praise of the saint (the final goal of the work).en
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent18es
dc.languageenges
dc.publisherUniversidad de Murcia, Servicio de Publicaciones.es
dc.relationThis work is financed with National Funds through the Portuguese FCT - Fundação para a Ciência e a Tecnologia, I.P., within the project UIDB/00196/2020. I am grateful to Jonathan Griffiths for proofreading the final version of this paper, sponsored by CECH-UC. N.B.es
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectHeracleses
dc.subjectHerculeses
dc.subjectCristianismoes
dc.subjectChristianityen
dc.subjectSan Antonioes
dc.subjectSaint Anthonyen
dc.subjectMitologíaes
dc.subjectMythologyen
dc.subjectRecepción Clásicaes
dc.subjectClassical Receptionen
dc.subject.otherCDU::9 - Geografía e historia::902 - Arqueología. Prehistoriaes
dc.titleReception of Heracles and Greek mythology in the hagiography of Saint Anthony.en
dc.title.alternativeRecepción de Heracles y de la mitología griega en la hagiografía de San Antonio.es
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.6018/ayc.617341-
Aparece en las colecciones:2024, N. 41

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