Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10201/137624

Registro completo de metadatos
Campo DCValorLengua/Idioma
dc.contributor.authorManchón, Rosa M.-
dc.contributor.otherFacultades, Departamentos, Servicios y Escuelas::Departamentos de la UMU::Filología Inglesaes
dc.date.accessioned2024-01-23T15:53:44Z-
dc.date.available2024-01-23T15:53:44Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationNo se trata de revista. Es un libro publicado en la editorial John Benjaminses
dc.identifier.isbn9789027207746-
dc.identifier.isbn9789027207753-
dc.identifier.isbn9789027260581-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10201/137624-
dc.descriptionSe trata de libro completo no publicado en abierto. Se adjunta pdf. con portada, datos editoriales e índice de la obraes
dc.description.abstractThe central aim of this book was to add to previous research on the connection between writing and language learning from a dual perspective: It sought to reflect current progress in the domain as well as to foster future developments in theory and research. The theoretical postulations contained in Part I identify and expand in novel ways the diverse lenses through which the varied, multi-faceted dimensions of the connection between writing and language learning can be explored. The methodological reflections put forward in Part III signal theoretically-grounded and pedagogically-relevant paths along which future empirical work can grow. The empirical studies reported in Part II illuminate the myriad of individual, educational, and task-related variables that (may) mediate short-term and long-term language learning outcomes. These studies examine diverse forms of writing, performed in varied environments (including pen-and-paper and digital writing), conditions (writing individually and/or collaboratively), and instructional settings (academic settings – including secondary school and college level institutions – as well as out-of-school contexts).es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent3es
dc.languageenges
dc.relationEsta obra es parte de las actividades de investigación realizada en el marco de un proyecto de investigación estatal financiado por el Ministerio de Ciencia e Innovación ( FFI2016-79763-P) y otro de financiación autonómica financiado por la Fundación Séneca, Agencia de Ciencia y Tecnología de la Región de Murcia (19463/PI/14).es
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccesses
dc.subjectL2 writinges
dc.subjectL2 learninges
dc.subjectWriting processeses
dc.subjectCognitive processeses
dc.subjectL2 textses
dc.subject.otherCDU::8- Lingüística y literatura::81 - Lingüística y lenguases
dc.titleWriting and Language Learning: Advancing Research Agendas.es
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookes
dc.embargo.termsSi-
Aparece en las colecciones:Libros o capítulos de libro: Filología Inglesa

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción TamañoFormato 
Manchón 2020_Portada e índice.pdf2,34 MBAdobe PDFVista previa
Visualizar/Abrir    Solicitar una copia


Los ítems de Digitum están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.