Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://doi.org/10.1016/j.rie.2020.10.008

Título: Price versus quantity in a duopoly of vertical differentiation with loss-averse consumers
Fecha de publicación: mar-2021
Editorial: Elsevier
Cita bibliográfica: Research in Economics Volume 75, Issue 1, March 2021, Pages 1-6
ISSN: Print: 1090-9443
Electronic: 1090-9451
Palabras clave: Loss aversion
Price and quantity contracts
Vertical product differentiation
Resumen: In a model àla Mussa and Rosen (1978) in which consumers are loss-averse, I check the robustness of the result obtained by Tanaka (2001) . As he did, I find that the quantity con- tract is a dominant strategy for both firms. Thus, Cournot is the outcome in equilibrium. Finally, I find that loss aversion in general intensifies competition.
Autor/es principal/es: Martínez Sánchez, Francisco
Facultad/Departamentos/Servicios: Facultades, Departamentos, Servicios y Escuelas::Departamentos de la UMU::Métodos Cuantitativos para la Economía y la Empresa
Versión del editor: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1090944320303793?via%3Dihub
URI: http://hdl.handle.net/10201/137231
DOI: https://doi.org/10.1016/j.rie.2020.10.008
Tipo de documento: info:eu-repo/semantics/article
Número páginas / Extensión: 11
Derechos: info:eu-repo/semantics/openAccess
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Descripción: © 2021. This document is made available under the CC-BY-NC-ND 4.0 license http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ This document is the submitted version of a published work that appeared in final form in Research in Economics
Aparece en las colecciones:Artículos: Métodos Cuantitativos para la Economía y la Empresa

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción TamañoFormato 
2020_10 loss aversion pq.pdf151,73 kBAdobe PDFVista previa
Visualizar/Abrir


Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons Creative Commons