Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10201/13255

Título: Lobbyin to prevent commercial piracy
Fecha de publicación: 23-jun-2010
Fecha de defensa / creación: jun-2010
Palabras clave: Common agency
Lobbying
Commercial piracy
Incumbent
Consumers and government
Resumen: In this paper we develop a common agency model to analyze the problem of pirates entering the market, in which the incumbent and the consumers form pressure groups to lobby the government on policies to prevent piracy while the pirates try to avoid being stopped. We show that a monopoly is not an equilibrium when both the incumbent and consumers lobby the government, and that the cost of monitoring commercial piracy is very important in determining (truthful) equilibria, as is the case where there is no lobby competition. However, it is now more difficult getting the pirate to enter the market.
Autor/es principal/es: Martínez Sánchez, Francisco
Facultad/Departamentos/Servicios: Departamentos y Servicios::Departamentos de la UMU::Métodos Cuantitativos para la Economía y la Empresa
Colección: WP-UMUFAE
03-2010
Publicado en: Proyecto de investigación:
URI: http://hdl.handle.net/10201/13255
Tipo de documento: info:eu-repo/semantics/article
Número páginas / Extensión: 16
Derechos: info:eu-repo/semantics/openAccess
Aparece en las colecciones:Informes o documentos de trabajo

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción TamañoFormato 
WPUMUFAE.2010.03.pdf559,14 kBAdobe PDFVista previa
Visualizar/Abrir


Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons Creative Commons