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https://doi.org/10.19130/iifl.nt.2022.40.2.0021X58
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Campo DC | Valor | Lengua/Idioma |
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dc.contributor.author | Morales Ortiz, A. | - |
dc.date.accessioned | 2023-02-21T23:10:15Z | - |
dc.date.available | 2023-02-21T23:10:15Z | - |
dc.identifier.citation | Nova Tellus 2022 nº40/2 pp. 177-198 | es |
dc.identifier.citation | https://revistas-filologicas.unam.mx/nouatellus/index.php/nt/article/view/852 | es |
dc.identifier.issn | 2683-1759 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10201/128683 | - |
dc.description | © 2022 Los autores. This manuscript version is made available under the CC-BY-NC 4.0 license http://creativecommons.org/licenses/by-nc /4.0/ This document is the Accepted Manuscript version of a Published Work that appeared in final form in NOVA TELLUS. To access the final edited and published work see https://doi.org/10.19130/iifl.nt.2022.40.2.0021X58 | - |
dc.description.abstract | En la convulsa Europa de las guerras mundiales dos pensadoras francesas de origen judío escribieron sendos ensayos sobre la Ilíada: Simone Weil (La Ilíada o el poema de la fuerza, 1940-1941) y Rachel Bespaloff (De la Ilíada, 1943). Ambas tienen en común el retorno a los textos fundacionales de la cultura occidental —Homero en la tradición clásica y la Biblia y los Evangelios en la cristiana— para repensar desde ellos la guerra y la barbarie. En este trabajo se realiza un análisis del concepto de ‘fuerza’ en las dos autoras, sus similitudes y diferencias, para concluir sobre el modo en que esta noción determina su interpretación del poema homérico. | - |
dc.format | application/pdf | es |
dc.format.extent | 22 | - |
dc.language | spa | es |
dc.publisher | Instituto de Investigaciones Filológicas. Universidad Nacional Autónoma de México. | - |
dc.relation.isreferencedby | ED_IDENTRADA=1104 | - |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | - |
dc.rights | Atribución 4.0 Internacional | * |
dc.rights | Atribución-NoComercial 4.0 Internacional | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/ | * |
dc.subject | Homero | es |
dc.subject | Rachel Bespaloff | es |
dc.subject | Recepción de Homero | es |
dc.subject | Simone Weil | es |
dc.subject | Ilíada | - |
dc.subject | Homer | - |
dc.subject | Iliad | - |
dc.subject | Homeric Reception | - |
dc.title | La fuerza en la Ilíada. Las lecturas de Homero de Simone Weil y Rachel Bespaloff | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | es |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.19130/iifl.nt.2022.40.2.0021X58 | - |
dc.archivorevisado | In the turbulent Europe of the World Wars, two French thinkers of Jewish Origin wrote both essays on the Iliad: Simone Weil (The Iliad, or the Poem of Force, 1940-1941) and Rachel Bespaloff (On the Iliad, 1943). Both writers have in common the return to the foundational texts of Western culture — Homer in the Classical tradition and the Bible and the Gospels in the Christian tradition — to rethink war and barbarism. This paper analyses the concept of ‘force’ in both authors, their similarities and differences, in order to conclude on the way in which this notion determines their interpretation of the Homeric poem. | - |
Aparece en las colecciones: | Artículos: Filología Clásica |
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