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dc.contributor.authorLopez Mondejar, L. M.-
dc.contributor.authorBallesta Pagan, F. J.-
dc.date.accessioned2021-07-16T22:10:22Z-
dc.date.available2021-07-16T22:10:22Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citation4es
dc.identifier.citation49es
dc.identifier.citationAula Abiertaes
dc.identifier.citationhttps://www.scimagojr.com/journalsearch.php?q=21100456&tip=&clean=0es
dc.identifier.issn0210-2773-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10201/111002-
dc.description©<2020>. This manuscript version is made available under the CC-BY-NC-ND 4.0 license http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ This document is the Published Manuscript version of a Published Work that appeared in final form in [Aula Abierta]. To access the final edited and published work see[ https://doi.org/10.17811/rifie.49.4.2020.413-420]-
dc.description.abstractA pesar de la migración de los niños y jóvenes a pantallas y dispositivos más modernos, la televisión tradicional o en abierto sigue siendo la más consumida en el hogar durante la infancia. El artículo expone los resultados de una investigación desarrollada entre alumnado de Educación Primaria, con el objetivo de analizar, desde la perspectiva de los alumnos, la influencia que la familia ejerce en el consumo, visionado de programas, así como en el proceso de elección y recepción de contenidos televisivos de sus hijos. El estudio se engloba dentro de un enfoque cuantitativo, de diseño no experimental, siendo el instrumento de recogida de datos un cuestionario. Los resultados muestran, entre otros aspectos, que ante el consumo televisivo los escolares revelan preferencias de sus progenitores al seleccionar la programación televisiva y se constata cómo influye el nivel formativo y modelo familiar en el tiempo de consumo. Como conclusión destacamos el importante papel que la familia tiene en el uso y tipo de consumo televisivo de los escolares.-
dc.description.abstractThis paper aims to analyse the role of family on both the children’s television consumption and viewing, as well as its influence on the process of election and reception of media contents. In order to reach this aim, the results of a research carried out in several primary schools will be presented. The study is based on a non-experimental quantitative design. The main tool used in order to compile these data has been a questionnaire. According to the research results, it is noteworthy the influence of broadcast scheduling consumed at home by the primary school students. Moreover, interesting differences in the television use and consumption are noticed depending on the family’s sociocultural context. In addition, a clear relationship between both the use of the television media by the students and the familiar model has been observed. Research results highlight the important role of the family in the children’s television consumption, since it represents a key tool for them to acquire positive experiences with television media.-
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent8-
dc.languagespaes
dc.relation.isreferencedbyED_IDENTRADA=961-
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International-
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/-
dc.subjectEducacion Primariaes
dc.subjectalfabetización audiovisuales
dc.subjectfamiliaes
dc.subjecttelevisiónes
dc.subjectPrimary Education-
dc.subjectTelevision-
dc.subjectAudiovisual Literacy-
dc.subjectChild Audience-
dc.subjectFamily-
dc.titleInfluencia del entorno familiar en el consumo infantil de televisiónes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.17811/rifie.49.4.2020.413-420-
Aparece en las colecciones:Artículos: Didáctica y Organización Escolar

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