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Título: Optimal incentives on multiple prosocial activities when reputation matters
Fecha de publicación: jul-2020
Editorial: Wiley
Cita bibliográfica: The Scandinavian Journal of Economics, 122(3), 2020, 1207-1230.
Materias relacionadas: CDU::3 - Ciencias sociales::33 - Economía
Palabras clave: Prosocial activities; signaling; economic incentives; social welfare
Resumen: In this paper we present a signaling model in which individuals engage in socially bene cial but costly activities to convey information about their willingness to cooperate with other agents. When several activities are available, the inclusion of monetary compensations in anyone of them affects the relative costs of undertaking each activity and, therefore, their informative value for agents. We fi nd the subsidies that maximize social welfare, which are shown to depend critically on the reputation gained from each activity. Finally, we use comparative statics analysis to study the effects on optimal subsidies of changes in their determinants.
Autor/es principal/es: Candel-Sánchez, Francisco
Perote-Peña, Juan
Facultad/Departamentos/Servicios: Facultades, Departamentos, Servicios y Escuelas::Departamentos de la UMU::Fundamentos del Análisis Económico
Forma parte de: Proyecto de investigación: La solidaridad como motor del crecimiento económico
URI: http://hdl.handle.net/10201/103318
DOI: https://doi.org/10.1111/sjoe.12369
Tipo de documento: info:eu-repo/semantics/article
Número páginas / Extensión: 37
Derechos: info:eu-repo/semantics/openAccess
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
Aparece en las colecciones:Artículos: Fundamentos del Análisis Económico

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