Please use this identifier to cite or link to this item: https://doi.org/10.6018/analesff.427431

Title: La communication par SMS: quoi de neuf?
Other Titles: SMS communication: what’s new?
Issue Date: 2020
Publisher: Universidad de Murcia, Servicio de Publicaciones
Citation: N.28 (2020)
ISSN: 1989-4678
0213-2958
Related subjects: CDU::8- Lingüística y literatura::81 - Lingüística y lenguas
Keywords: Comunicación por SMS, ,
Variación gráfica
Sociolecto juvenil
SMS communication
Graphic variation
Youngs’sociolect
Abstract: Este estudio pretende mostrar, desde una perspectiva sociolingüística, las tendencias del lenguaje de la mensajería instantánea. Desarrollado por las jóvenes generaciones, el objetivo es determinar hasta qué punto esta práctica lingüística es innovadora. Para ello, observamos las tipologías formales de la escritura SMS establecidas entre 2001 y 2017 por los investigadores en lingüística al tiempo que comprobamos que este modo de comunicación se inscribe dentro de ciertos comportamientos naturales del lenguaje humano.
This study aims to show, from a sociolinguistic perspective, the trends of the language of instant messaging developped by young generationts, The goal is to determine how innovative this language practice is. To do this, we observe the formal typologies of the written SMS established between 2001 and 2017 by researchers in linguistics, while verifying that this mode of communication is inscribed within certain natural behaviors of human language
Primary author: Banegas Saorín, Mercedes
Editor's version: https://revistas.um.es/analesff/article/view/427431/291481
URI: http://hdl.handle.net/10201/100891
DOI: https://doi.org/10.6018/analesff.427431
Document type: info:eu-repo/semantics/article
Number of pages / Extensions: 19
Rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Appears in Collections:Nº. 28, 2020

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
427431-Resultados de la investigación-1534961-1-10-20201020.pdf372,55 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons