Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10201/47305

Título: Más sobre alfabetización informacional
Fecha de publicación: 2009
Editorial: ACIMED
Otros identificadores: http://eprints.rclis.org/28433/1/aci071209.pdf
Licea de Arenas, Judith and Gómez-Hernández, José-Antonio and Valles Valenzuela, Francisco Javier Más sobre alfabetización informacional. ACIMED, 2009, vol. 20, n. 6, pp. 216-227. [Journal article (Print/Paginated)]
Palabras clave: Users
Literacy
Literacy and reading
Resumen: The search for incentives to promote the use of information resources, their identification, evaluation, understanding and usage amongst library users and non users is not new. However, the expression information literacy is relatively new and quite common nowadays because of the Internet and the accessibility to intranets and extranets. In this context librarians have to exert good practices in order to contribute to the elimination of teaching activities based on the chalk and the blackboard. If information literacy means the education of students for a better life, any action should be focused on the development of information competencies including other implicit literacies in order to abandon traditional teaching methods to place the Web at the center of the teaching-learning process.
Autor/es principal/es: Licea de Arenas, Judith
Gómez-Hernández, José-Antonio
Valles Valenzuela, Francisco Javier
URI: http://hdl.handle.net/10201/47305
Tipo de documento: info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/review
Derechos: info:eu-repo/semantics/openAccess
Aparece en las colecciones:Artículos: Información y Documentación

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción TamañoFormato 
ACIMED - Más sobre alfabetización informacional.pdf506,33 kBAdobe PDFVista previa
Visualizar/Abrir


Los ítems de Digitum están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.