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Aventuras gráficas educativas: proceso para un enfoque docente

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Authors
Soria Vílchez, Alejandro ; Palazón Herrera, José
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Publisher
Universitat Autònoma de Barcelona
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DOI
https://doi.org/10.5565/rev/grafica.348
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info:eu-repo/semantics/article
Description
© 2024 Alejandro Soria Vílchez, José Palazón Herrera. This manuscript version is made available under the CC-BY 4.0 license http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ This document is the Published Manuscript version of a Published Work that appeared in final form in Gráfica. To access the final edited and published work see https://doi.org/10.5565/rev/grafica.348
Abstract
A raíz de la pandemia por COVID-19, se ha incrementado el número de docentes que apuestan por nuevos métodos de enseñanza, como la integración de los juegos serios en el aula. Este ensayo explora el proceso de creación de una Aventura Gráfica a través de la plataforma Genially. Se examina cada etapa del desarrollo: desde la elaboración de la historia, el desarrollo de desafíos que promueven el pensamiento crítico, hasta el diseño audiovisual que enriquece la experiencia de aprendizaje. Además, se describe la matriz que constituye el esqueleto del juego, destacando la importancia de una jugabilidad y una estética visualmente atractiva. ----------------
In the wake of the COVID-19 pandemic, there has been an increase in the number of educators betting on new teaching methods, such as the integration of serious games in the classroom. This essay explores the process of creating a Graphic adventurethrough the Genially platform. Each stage of development is examined: from the craft-ing of the story, the development of challenges that promote critical thinking, to the audiovisual design that enriches the learning experience. Additionally, the matrix that forms the skeleton of the game is described, highlighting the importance of gameplay and visually appealing aesthetics.
Citation
Gráfica, 2025, Vol. 13 Núm. 25, pp. 169-178
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