Publication: Pero... ¿puede haber sexismo en las ciencias experimentales?
Authors
Álvarez Lires, María Mercedes
item.page.secondaryauthor
item.page.director
Publisher
Universidad de Zaragoza, Asociación Universitaria de Formación del Profesorado (AUFOP)
publication.page.editor
publication.page.department
DOI
item.page.type
info:eu-repo/semantics/article
Description
Abstract
Se discute la neutralidad de la ciencia desde el punto de vista de los Estudios Sociales y de la investigaci6n feminista. Se apuntan algunos criterios 'para una nueva epistemología de la ciencia que tenga en cuenta el género como categoría de análisis. En la segunda parte, se examinan las consecuencias que, para el acceso de las mujeres a la ciencia y para la enseñanza de las ciencias, tiene la forma de conceptualizar y de elaborar los principios lógicos y epistemológicos que rigen el método científico. Se sugieren diferentes estrategias para un cambio de posición de las mujeres en el acceso, producci6n y construcción de ciencia.
Science neutrality is discussed from the point of view of social studies and women’s investigation. Some criterios are pointed out for a new Episthemology of Science, taking into account the gender as or category of analysis. On the second pan the consequences that the way of conceptualising and elaborating logical and episthemical principles which rule the scientific method has for the access of women to Sciencie and the teaching of Sciencie are examined. Different strategies are suggested to find a change in the position of women in the access, production and making Sciencie.
Science neutrality is discussed from the point of view of social studies and women’s investigation. Some criterios are pointed out for a new Episthemology of Science, taking into account the gender as or category of analysis. On the second pan the consequences that the way of conceptualising and elaborating logical and episthemical principles which rule the scientific method has for the access of women to Sciencie and the teaching of Sciencie are examined. Different strategies are suggested to find a change in the position of women in the access, production and making Sciencie.
publication.page.subject
Ciencia , Sexismo , Androcentrismo , Epistemología , Neutralidad , Género , Enseñanza , Estrategias , Cambio , Science , Sexism , Mens’ centrism , Episthemology , Neutrality , Gender , Teaching , Strategies , Change
Citation
item.page.embargo
Ir a Estadísticas
Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons. CC BY 4.0