Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:
https://doi.org/10.24310/Trasvasestlc.vi5.14524


Registro completo de metadatos
Campo DC | Valor | Lengua/Idioma |
---|---|---|
dc.contributor.author | Romero Escrivá, Rebeca | - |
dc.contributor.author | Alcoriza Vento, Javier | - |
dc.date.accessioned | 2025-04-09T08:38:47Z | - |
dc.date.available | 2025-04-09T08:38:47Z | - |
dc.date.issued | 2023-10 | - |
dc.identifier.citation | Trasvases entre la literatura y el cine, 5 (2023),11-30 | es |
dc.identifier.issn | Electrónic: 2695-639X | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10201/152915 | - |
dc.description | © 2023,Rebeca Romero Escrivá, Javier Alcoriza Vento. This manuscript version is made available under the CC-BY-NC-ND 4.0 license http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/. This document is the Submitted version of a Published Work that appeared in final form in Trasvases entre la Literatura y el Cine. To access the final edited and published work see https://doi.org/10.24310/Trasvasestlc.vi5.14524 | es |
dc.description.abstract | Comedy plays with the transcendent importance of identity. An awareness of dramatic performance is a starting point in the quest for happiness. On the basis of imagined identity, this article offers a comparative reading of Molière’s Le malade imaginaire, Howard Hawks’ TwentiethCentury and Frank Capra’s It Happened One Night, which suggest that romantic conflicts can be understood or overcome by the imaginative responses of the characters. Identity transference is a feature of both traditional and modern relationships. | es |
dc.format | application/pdf | es |
dc.format.extent | 10 | es |
dc.language | eng | es |
dc.publisher | Universidad de Málaga | es |
dc.relation | Este artículo es uno de los resultados del grupo de investigación "Narrativas Audiovisuales y Audiencias en el Ecosistema Transmedia", de la Universidad de Murcia: https://portalinvestigacion.um.es/grupos/32041/detalle. Forma parte del monográfico científico titulado "Nuevos enfoques para el estudio del legado teatral renacentista y barroco en la pantalla: cine, televisión y bases de datos": https://revistas.uma.es/index.php/trasvases/issue/view/1062 Dicho monográfico, coordinado por Víctor Huertas Martín y Alba Carmona, está amparado por el proyecto de investigación CIRCE, con referencia GIUV2024-611 y página web: https://circe.uv.es/es | es |
dc.relation.hasversion | http://hdl.handle.net/10201/149279 | - |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Comedy | es |
dc.subject | Identity | es |
dc.subject | Screwball comedy | es |
dc.subject | Classical cinema | es |
dc.subject | Hollywood | es |
dc.subject | Film analysis | es |
dc.subject | Film genre | es |
dc.title | Imagining Identity: from Molière’s comedy to Howard Hawks and Frank Capra | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/preprint | es |
dc.relation.publisherversion | https://revistas.uma.es/index.php/trasvases/article/view/14524 | es |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.24310/Trasvasestlc.vi5.14524 | - |
dc.contributor.department | Comunicación | - |
Aparece en las colecciones: | Artículos |
Ficheros en este ítem:
Fichero | Descripción | Tamaño | Formato | |
---|---|---|---|---|
Imagining Identity_English preprint version.pdf | 1,21 MB | Adobe PDF | ![]() Visualizar/Abrir |
Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons