Repository logo
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Log In
    New user? Click here to register.
Repository logo

Repositorio Institucional de la Universidad de Murcia

Repository logoRepository logo
  • Communities & Collections
  • All of DSpace
  • menu.section.collectors
  • menu.section.acerca
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Log In
    New user? Click here to register.
  1. Home
  2. Browse by Subject

Browsing by Subject "Reaction time"

Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Publication
    Open Access
    Comparative study of divided attention and reaction time among the players of Baghdad volleyball clubs
    (Universidad de Murcia, Servicio de Publicaciones, 2022) Abdulhadi, Zaman Saleh; Saad, Ahmed Khattar; Abed, Mohammed Ibadi
    The purpose of this paper was to identify the differences in the level of divided attention and reaction time among volleyball players according to their specializations. The present study was conducted on volleyball players of Baghdad, who participated in the elite volleyball league in the 2012/2013 season. The study was completed within the time frame of March 2013 to May 2013 in the Center for Educational Studies and Psychological Research of the University of Baghdad. A total of 24 players were present in the research community. Participants were selected in a deliberate way. Most of the participants had participated at national level games. The statistical analyses were conducted using the Statistical Package for the Social Sciences (SPSS). Based on the findings of the study, the researchers concluded that a statistically non-significant difference was found in the volleyball players according to their specializations in the divided attention variable, and a statistically significant difference was found in the volleyball players according to their specializations in the reaction time variable.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Publication
    Open Access
    The effect of attitude towards Catalonia’s independence on response latency when translating ideologically conflicting press headlines
    (2021) Rojo López, Ana M.; Meseguer Cutillas, Purificación; Traducción e Interpretación
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Publication
    Open Access
    The impact of translators’ ideology on the translation process: a reaction time experiment
    (Universidad de Alicante, Servicio de Publicaciones, 2015-01-28) Rojo López, Ana María; Ramos Caro, Marina; Traducción e Interpretación
    Este trabajo presenta un experimento diseñado para medir la influencia que puede ejercer la postura política de un traductor sobre el tiempo que necesita para encontrar una solución de traducción cuando trabaja con conceptos con carga ideológica. Para ello, se diseñó un experimento de tiempo de reacción para determinar si palabras y expresiones contrarias a la ideología del traductor pueden decelerar el proceso de traducción, originando que el traductor tarde más en encontrar una solución adecuada. Nuestra hipótesis predecía que el tiempo de reacción de los traductores sería mayor cuando la palabra inglesa se presentara con un estímulo negativo, esto es, con una palabra contraria a sus convicciones políticas. Las diferencias en los tiempos de reacción de dos grupos de traductores con perspectivas políticas dispares sustentaría empíricamente que los traductores pueden dejarse influir por su ideología. Los resultados pueden contribuir a profundizar la conciencia de los traductores del impacto de factores como la ideología y el poder en su trabajo.---------------------------

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Accessibility
  • Send Feedback