Repository logo
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Log In
    New user? Click here to register.
Repository logo

Repositorio Institucional de la Universidad de Murcia

Repository logoRepository logo
  • Communities & Collections
  • All of DSpace
  • menu.section.collectors
  • menu.section.acerca
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Log In
    New user? Click here to register.
  1. Home
  2. Browse by Subject

Browsing by Subject "Positions"

Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Publication
    Open Access
    Cuantificación de carga interna del entrenamiento en jugadores profesionales de fútbol sala
    (Murcia: Servicio de publicaciones de la Universidad de Murcia, 2020) Ibáñez Pérez, Ricardo José; Huerta López, Guillermo; Juan Meroño, Antonio
    El objetivo era conocer las diferencias existentes de cómo afecta la intensidad del entrenamiento a jugadores profesionales de Fútbol Sala, atendiendo a la posición ocupada en el terreno de juego, y comparar los parámetros de frecuencia cardiaca entre entrenamientos y competición. La investigación se realizó al equipo Plásticos Romero Cartagena F.S., regis-trando las medias de frecuencia cardiaca máxima con pulsómetros y la re-cogida de la Percepción Subjetiva del Esfuerzo, a través de la escala de Borg. Los resultados obtenidos no mostraron diferencias significativas respecto a la carga cuantificada en las tres posiciones, además la carga interna se manifestó de forma más exigente en jugadores que ocupaban la posición de “Ala” y “Pívot”. Los parámetros de frecuencia cardiaca registrados en en-trenamientos se encontraban muy distanciados de los datos de competición recogidos por otros estudios y la percepción subjetiva del esfuerzo se mostró como un método válido para la cuantificación de la carga.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Publication
    Open Access
    What are the Leadership and Management Positions inMedical Education? A Scoping Review
    (Universidad de Murcia. Servicio de publicaciones, 2024) Erkan, Beyza; Koyuncu, Sevil Buket; Eroğlu, Fatma Sıla; Kıyak, Yavuz Selim
    eadership can be defined as a combination of position, responsibilities, attitude, skills, andbehaviours contributing to sustainable success. Despite extensive research on the representation ofvarious groups, including genders and personal qualities, in leadership and managementpositions in medical education, there remains a lack of clarity regarding what these positionsexactly are. In this scoping review, we aimed to determine these positions by following Levac etal.'s framework. We searched four databases; PubMed, ERIC, Scopus, and Web of Science untilMarch 23, 2023, resulting in 558 records for screening after removing duplicates and applyingsome exclusions. The review included 266 studies for data extraction and synthesis. In addition tothe leadership positions, we revealed the studies’ countries, main context, discipline, and year. Weidentified 396 leadership and management positions in medical education under four categories:academic, administrative, journal-related, and society-related positions. Additionally, the majorityof the studies (59.77%) were on gender-related topics, followed by those focusing onunderrepresented minorities. The articles covered 40 different disciplines, with the surgical fieldsexhibiting the highest frequencies, such as orthopaedic surgery, neurosurgery, and plastic andreconstructive surgery. The systematically developed list of positions in our study may beconsidered as a valuable resource for future research, especially in studies that aim to determinethe representation of women and underrepresented minorities in leadership and managementpositions in medical education.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Accessibility
  • Send Feedback