Repository logo
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Log In
    New user? Click here to register.
Repository logo

Repositorio Institucional de la Universidad de Murcia

Repository logoRepository logo
  • Communities & Collections
  • All of DSpace
  • menu.section.collectors
  • menu.section.acerca
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Log In
    New user? Click here to register.
  1. Home
  2. Browse by Subject

Browsing by Subject "Erudición"

Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Publication
    Open Access
    Bianca Maria d’Este, donna di cultura e modello di civiltà: l’epistola 19.01 di Francesco Filelfo.
    (Universidad de Murcia, Servicio de Publicaciones, 2022) Santapaola, Daniele
    Bianca Maria, dama de la familia Este, fue una mujer de reconocido ingenio y gran inteligencia, que, gracias a su erudición, supo abrirse camino en un mundo dominado por la presencia y los intereses de los hombres, ganándose su estima. En esta obra se examina una de las epístolas que Francesco Filelfo, empujado por la admiración por la cultura de la mujer, dirigió a Bianca Maria, la única figura femenina que aparece como destinataria de su inmenso epistolario, un pormenor ciertamente no irrelevante.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Publication
    Open Access
    El uso de la erudición en las continuaciones argumentales de La Celestina.
    (Universidad de Murcia, Servicio de Publicaciones, 2019) García Valiente, Luis; Martínez Pérez, Antonia
    The present article analyses the use of rhetoric (especially of erudite fgures) in the sequels to La Celestina: La Segunda Comedia de Celestina (Feliciano de Silva, 1534), La Tercera Parte de la Tragicomedia de Celestina (Gaspar Gómez de Toledo, 1536) and La Tragicomedia de Lisandro y Roselía (Sancho de Muñón, 1542), in order to establish a comparison with each other as well as with the primal work. To do it, this analysis focuses on aspects such as the number and kind of erudite fgures, their accumulation and positioning, the characters who use them or the goals they aim at. Moreover, a few synoptic charts have been added to classify the named fgures in each one of the sequels for a better understanding of their scope and signifcance

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Accessibility
  • Send Feedback