Repository logo
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Log In
    New user? Click here to register.
Repository logo

Repositorio Institucional de la Universidad de Murcia

Repository logoRepository logo
  • Communities & Collections
  • All of DSpace
  • menu.section.collectors
  • menu.section.acerca
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Log In
    New user? Click here to register.
  1. Home
  2. Browse by Subject

Browsing by Subject "Educational Psychology"

Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Publication
    Open Access
    Shaping student motivation to participate in sporting activities through educational psychology: Insights from a case study at Hanoi Metropolitan University
    (Universidad de Murcia. Servicio de Publicaciones, 2025) Hoan, Vu Thuy; Minh, Bui Thi Hong; Kien, Le Thanh; Sin departamento asociado
    This study investigated the impact of educational psychology on students' physical activity habits at Hanoi Metropolitan University. The research aimed to analyze psychological factors influencing motivation for physical activity, evaluate the role of teaching styles in physical education, identify barriers to physical activity participation, and propose solutions to help students maintain exercise habits. Using a mixed-methods approach, a survey was conducted with 300 students (135 male, 165 female) to measure motivation for physical activity, perceptions of instructor support, and levels of sports participation, while 30 students were interviewed in-depth to understand the influence of instructors, peer and social media impacts, and personal obstacles. The results indicate that students with higher intrinsic motivation tend to maintain physical activity more effectively, while autonomy-supportive teaching methods enhance motivation and long-term commitment to sports. However, barriers such as academic pressure, lack of sports facilities, and psychological stress negatively affect students' engagement in physical activity. The study concludes that integrating educational psychology principles, such as autonomy-supportive teaching, creating an encouraging environment for physical activity, and leveraging social influences, can help students develop sustainable exercise habits.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Publication
    Open Access
    Spanish research in Educational Psychology from a gender perspective (2008-2018)
    (Universidad de Murcia. Servicio de Publicaciones, 2021) González-Sala, Francisco; Haba-Osca, Julia; Osca-Lluch, Julia
    Se realiza un estudio comparativo desagregado por sexos de la producción científica en psicología educativa de los investigadores que trabajan en instituciones españolas. Se han identificado 1949 autores que han publicado algún trabajo en revistas indexadas en la categoría Psychology Educational del Journal Citation Reports (JCR) correspondiente a los años 20082018. El 56.44% de los autores identificados fueron mujeres frente a un 41.92% de hombres y 1.64% de autores que no ha sido posible identificar. Los resultados muestran un aumento en el número de trabajos publicados en esta disciplina y un aumento del número de mujeres que trabajan en psicología educativa a lo largo del período analizado. Se puede concluir que en la psicología educativa española todavía no existe una igualdad de género, especialmente cuando se considera la élite de la investigación, ya que entre los grandes productores existe un mayor número de hombres que de mujeres y es en el grupo de pequeños y medianos productores donde el número de mujeres supera al de los hombres. Resulta fundamental profundizar y seguir realizando estudios que evalúen la evolución y tendencias de forma desagregada por sexos para acometer las medidas correctoras necesaria que permitan alcanzar la igualdad de género.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Accessibility
  • Send Feedback